Allmänna Villkor

Det är viktigt att du har läst igenom villkoren innan du bokar en tid för konsultation hos oss.
Holistiska Närings Kliniken är ett hälso företag med målet att hjälpa människor till en sund livsstil och bättre hälsa.

Vi erbjuder rådgivning inom hälsa och livsstil och rekommenderar även hälsokost via nätet. 

Holistiska Närings Kliniken Sverige AB är registrerat i Sverige.

Villkor

För att få boka konsultation och köpa tjänster av oss så måste du:

- Ha fyllt 18 år, eller komma tillsammans med din vårdnadshavare

- Ha råd att betala tjänsten genom vår boknings tjänst. Läs deras villkor HÄR

- Ge oss korrekta uppgifter om dig själv, din historia och övrig information som är väsentlig för att kunna ge dig den bästa tänkbara servicen.

Personuppgifter och sekretess

Vi har endast den information som du har gett oss som varit nödvändig för att genomföra eventuella köp i vår webbutik eller de upplysningar du har lämnat oss som kund eller klient hos oss.

Personinformation är namn, adress, telefonnummer, epost och vid eventuella fall personnummer och/eller organisationsnummer.

Hur behandlar vi dina uppgifter?

Vi behandlar dina uppgifter som du har gett oss för att identifiera dig som kund, paketera och leverera din beställning samt för att hantera din inbetalning eller fakturering. Vi använder även dina personuppgifter för att kunna bistå dig om du kontaktar oss med eventuella reklamationer, returer eller frågor och synpunkter.

E-post information om produkter och tjänster

Vi använder även personuppgifter för e-postutskick med bland annat hälsotips, recept, olika erbjudanden samt information om våra produkter och tjänster. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till mottagandet av nyhetsbrev, kampanjer och erbjudanden genom att använda den avanmälningslänk som finns med i varje nyhetsbrev. Eller så kan du alltid skicka ett mail till oss via hnkliniken@outlook.com.

Klientens information som lämnas under en konsultation

Den information som lämnas till oss under en konsultation används enbart för att hjälpa klienten till att må bättre.

Denna information stannar hos oss och vi har tystnadsplikt. Ingen information lämnas till någon annan. Om en analys eller ett test av något slag skall sändas vidare till ett externt laboratorier så ges endast de uppgifter som du själv lämnar ut. 

Vi lämnar aldrig ut några av dina uppgifter till obehörig part.

Hur länge sparar vi dina personuppgifter?

Vi sparar dina personuppgifter så länge det finns en rättslig grund, ett dokumenterat syfte eller en pågående kundrelation. Vi har löpande rutiner som säkerställer att vi inte lagrar onödiga personuppgifter och vi minimerar lagringstiden i så stor utsträckning som möjligt. Normalt sparar vi dina kunduppgifter i upp till 5 år från din senaste kundkontakt med oss. Dock sparar vi uppgifter som behövs enligt bokföringslagen i upp till åtta år.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?

Vi har gjort lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot förlust, missbruk och obehörig åtkomst. Antalet personer som har tillgång till dina uppgifter är begränsat. Endast personer hos oss som behöver behandla dina uppgifter har tillgång till dem. De leverantörer och andra som vi samarbetar med får inte tillgång till era uppgifter.

Vi använder oss av industristandarder för att lagra, behandla och kommunicera känslig information på ett säkert sätt.

Vi arbetar alltid under sekretess och tystnadsplikt.

Dina rättigheter

- Du kan när du vill be oss radera dig och din information* från våra register. Du skickar i sådana fall ett mejl till oss på hnkliniken@outlook.com om detta.

- Du kan när du vill be om att få reda på vilken information som finns sparad om dig 

- Du kan när som helst avprenumerera på nyhetsbrevet genom att klicka på länken avprenumerera i mejlet. 

* OBSERVERA: Det finns information som inte kan raderas tex data som krävs enligt bokföringslagen och data som krävs för att vi ska kunna uppfylla våra åtaganden vid t.ex. reklamationer.

Vårt mål och syfte

Följer du noggrant anvisningarna som du får av oss i samband med en konsultation och rådgivning så hoppas vi innerligt att du kommer att få bra resultat. Detta är ingenting som vi kan garantera. Alla är helt individuella och kommer till oss i olika perioder av sitt liv och alla har därav olika förutsättningar och möjligheter. Vi garanterar ingen, även om de följt alla anvisningar vi gett, att de kommer uppleva de förbättringar i sin hälsa som de hoppas. Men vi rekommenderar dig varmt att följa de uppmaningar, råd och anvisningar du får för att öka chanserna till att få ett positivt resultat.

Vi har rätt till att vägra behandla vissa personer om så skulle vara fallet. Detta kan bero på eventuell tidsbrist, eller om vi tror att kunden ifråga skulle få en bättre behandling någon annanstans (t.ex. terapeut, klinik, läkare eller sjukhus). Det skulle även kunna bero på andra grunder som gör att vår livskvalité och glädje i vårt arbete att hjälpa andra försvinner. Vi har även rätt att vägra sälja produkter och varor, om vi anser att kunden i fråga inte behöver eller inte skulle må bra av användandet av produkterna. Dessa bestämmelser finns till just för att vi önskar att kunna ge den bästa möjliga upplevelse och förhoppningsvis ge unika resultat till er som kund hos oss. 

Inga pengar tillbaka

Vi erbjuder ingen att få pengar tillbaka när de inte får de resultat som de önskat.

Förhoppningsvis kommer så inte bli fallet utan vi hoppas att er investering i er hälsa i slutändan kommer att betala sig i bättre energi, livsglädje och hälsa – vilket i sin tur kan resultera i bättre livs kvalitét. 

Därmed är vi säkra på att du och din familj fattar ett genomtänkt beslut när ni bestämmer er för att boka en hälsoanalys hos oss. Vid beställning av labb tester så kan vi heller inte erbjuda någon ångerrätt då dessa är individuellt anpassade. 

Betalning och dröjsmål

Alla priser på vår hemsida (www.hnkliniken.se) är inklusive moms.

Betalningar sker direkt på kliniken eller med faktura via vår bokningstjänst. 

Om jag måste avboka?

Återbud måste lämnas senast 24 timmar innan avtalad tid. Icke avbokad tid innan 24 h debiteras fullt.

Avbokningar görs via vår bokningstjänst . 

Avbokningar via email:  hnkliniken@outlook.com accepteras enbart om du har fått bekräftelse via e-post.

Vi önskar hjälpa så många som möjligt, men sena återbud och bortglömda tider förvärrar vårt arbete. 

Köpesvillkor

När du beställer tester via oss så sker inga återbetalningar då dessa tester är fullt ut individuella tester. Innan vi går vidare med en beställning betalar ni en administrationsavgift (gäller inte klienter) som är en form av garanti att vi kan gå vidare med beställningen hos labbserviceföretaget. Alla andra betalningar sker via vårt bokningssystem med KLARNA eller direkt till oss med Swish eller bankgiro. 

Våra rättigheter

All information, digital, tryckt eller skriven för hand, ger vi dig rättighet att använda endast för ditt personliga och privata bruk och inte för något kommersiellt ändamål. Du får kopiera, publicera, posta, och sprida på annat sätt till allmänheten endast om du har fått vår tillåtelse till det.

Likaså får du inte kringgå, modifiera, avlägsna, eller på något sätt rekonstruera den information du får av oss.

Polisanmälan

Vi har rätt att polisanmäla om någon bryter mot Sveriges Rikes lag, om vi blir utsatta för bedrägeri eller liknande.

Kontaktuppgifter

Vid eventuella frågor kontakta: hnkliniken@outlook.com

Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra eller göra eventuella tillägg till de Allmänna Villkoren genom att

ändra denna webbplatsen.

Kontakt

Mest Läst

  • Black Instagram Ikon
  • Black Facebook Ikon

© 2020 Holistiska Närings Kliniken Sverige AB

Övrigt